Muž staví uprostřed městské krajiny maják. (STAVITEL) DEVELOPER 1 & 2 ÚŘEDNICE SLEČNA ZNÁMÝ Děj se odehrává na velké opuštěné parcele v centru města. Je noc. V dálce se chvějí červená světla na plynárenském komínu. Stavitel přechází po scéně. Zdá se, že má napilno; přenáší cihly, barvy, něco zatlouká… Brzy vchází známý. Mlčky kouří a dlouho pozoruje stavitele při práci. Nezdá se, že by byl stavitel jeho přítomností nějak konsternovaný. ZNÁMÝ No už je taky na čase, aby se to tu nějak pohlo! Však to tu stojí ladem už dobrejch eset let! Kdo to kdy viděl, aby takřka vedle náměstí stála obrovská prázdná džuzna? Kde nic, tu nic. (kopne do kamene) A co toho naslibovali. Hele, neberte si to špatně; já nejsem jeden z těch, co furt jen kecaj a kecaj. Já tehda byl taky proti stavbě toho obchoďáku. Kolik obchoďáků potřebujem?! Stejně jsou teď všechny skoro prázdný! Nikdo tam nejezdí. Jen do jednoho, do dvou. Zbytek se mění z obchodních center v centra duchařská, podniky
Transmelancholie aneb Jak Franc Bašta k lásce přišel Tak mi vyšla kniha, tentokrát doopravdy. Koupit ji je možné zde . Případně ve všech knihkupectvích. Po transplantaci srdce se Franc Bašta probouzí se zvláštními pocity melancholie. Brzy vyjde najevo, že mu bylo nedopatřením transplantováno srdce zlomené nešťastnou láskou k někomu, koho vůbec nezná. Nezbývá mu než se vypravit napříč Českem a odhalit, do koho byl jeho dárce zamilovaný. Ve světě, kde se současná doba střetává s pohádkami a živým folklorem, ve světě transplantovaných zlomených srdcí, prokletých manželek, moudré mluvící zvěře a čertovských bankéřů však není nic takové, jaké se zdá! Napsal jsem ji před šesti, sedmi lety... takže už to tolik neprožívám, ten pocit, že existuje, že je na světě, venku, už jsem si odžil, když jsem ji tehdy napsal. Vidět ji fyzicky je dobré, člověk je hrdý a je krásná, vypadá jako sbírka básní. Moje. Ale jsem zvědavý, co na ni řeknou lidé, to mě asi těší nejvíc - když se někoho dotknu slovem,
Dokážeš otevřít své oči stejně jako dveře do vedlejší místnosti? Tak, jako to teď dělám já, když vcházím do klubu, kde všichni mlčí při prvním kroku, ale co na tom, když druhý krok ospravedlňuje prvý? Svobodu jsem zapomněl doma na věšáku. Ach můj bože, nesnesitelná tíha všeho (ne)napsaného! Mlčí v rozpacích; kdo spřádá sny, je ten, kdo narušuje jejich přirozený tok, pakliže tráví veškerý čas vybíráním ospalků z těžkých víček okousanými nehty. Ale teď to jde, teď se otevírá svět jako poupě a básně se vepisují do každého letmého pohybu obtěžkaného krásou němých rtů. Ale cítíš mezi škvírami podlahy hnilobný puch, což nevadí, protože do sebe vrazíš voňavou kdoulovicí. Koňak už nepiješ, protože jsi ho nepil nikdy. Je tohle vývoj? Možná bys měl všechny své milované zabít, dokud mlčí v rozpacích, než se vrátí příští mořská vlna vteřiny věčné řeky. A možná bys měl zabít sám sebe a nechat je, ať se ohřejí v tvých vnitřnostech. Aťsi je to jakkoliv, stíráš hranice vteři
Komentáře
Okomentovat